Vezetőség és stáb

„Stratégia 2030” – készül a Bayern tízéves sportszakmai és üzleti terve



Oliver Kahn és Herbert Hainer már dolgoznak a „Stratégia 2030” nevezetű projekten, amelyben a klub elkövetkezendő tíz évének koncepcióját vázolják fel egy dokumentumban. A Sport BILD beszámolója szerint ez már most 50 oldalt foglal magában és folyamatosan bővülni fog.

SPORT BILD - ePaper;

A terv középpontjában három fő pont szerepel, ami alapvetően megegyezik a klub jelenlegi felfogásával is.

1. A Bayernnek továbbra is mindent meg kell tennie azért, hogy folyamatosan ott legyen Európa öt legjobb csapata között. Ez a folyamatos sportszakmai cél.

A Real és a Barcelona mellett az invesztorok által a Liverpool, a City és a Chelsea, valamint a PSG is a topklubok közé tartozik. A Bayernnek okos üzleteket kell végrehajtania és új szponzorokkal új marketingötleteket kell kidolgoznia.

2. A klubnak hűnek kell maradna a gazdasági politikájához, azaz soha nem szabad több pénzt kiadnia, mint amennyit kitermelt. Kizárt, hogy a klub átigazolások miatt adós maradjon.

Rummenigge támogatja az FFP újragondolását, amellyel nagyobb igazságosság jellemezné a klubok politikáját. A Bayern ennek érdekében fiatalon szerezne olyan toptehetségeket, mint Davies, Nianzou, Nübel vagy Zirkzee, illetve a sajátnevelésű játékosok képzésével is spórolhatna az átigazolási piacon.

3. A szurkolóknak a középpontban kell állniuk, 2030-ig teltházasnak kell lennie az Allianz Arénának.

A Bayern attól tart, hogy a sorozatbeli nyolc bajnoki cím után a Bundesliga elveszíti az izgalmat és a varázsát. A csapatnak hétről hétre látványos csúcsfocit és gólgazdag meccseket kell szállítania a közönségnek. A két spanyol topklub uralmához felérve a közösségi médiában is nagyobb rajongótáborra van szükség.




No grass news, but Bayern Munich's new decorative LED lighting is ...

A projekt arca Oliver Kahn, aki 2022-ben helyettesíti a visszavonuló Karl-Heinz Rummeniggét az igazgatótanács elnöki pozíciójában. Olli jó kapcsolatot ápol Herbert Hainerrel, aki fontos tanácsadója az exkapusnak – a páros próbál továbbra is függetlenedni Uli Hoenessztől, aki az elmúlt napokban ismét felizzította a BVB-vel való rivalizálást.

A terv fontos elemeként szerepel természetesen a klub pénzügyi ágazatának guruja, Jan-Christian Dreesen is, aki videóüzenetben adta a munkatársak tudtára, hogy a korona miatt idén alacsonyabb lesz a nyereségrészesedés. Az előző években prémiumnak nevezett juttatást kaptak a dolgozók: bajnoki cím esetén év végén a fizetés dupláját, duplázásnál a fizetés háromszorosát fizették ki – idén ezeket csak az alkalmazottak között fogják kifizetni.

Bayern München: van 100 milliónk egy sztárra | 24.hu

A krízis általi profitcsökkenés miatt Dreesen és Brazzo között nem mindig feszülségmentes a hangulat. Jan-Christian nem akar veszteséget, Hasan viszont további milliókat akar a transzferekre. Salihamidzic jelenlegi problémája, hogy Hansi Flick új szélsőt akar a Sané-Gnabry-Coman trió mögé, de ezt nem tudja garantálni a Bayern sportelnöke. A vezetőség csak akkor akar pénzt kiadni, ha bevétel született egy játékos eladásából – egyelőre a fiatal Batista-Meierrel kell teljessé tenni a kvartettet.

Ahhoz, hogy egy játékossal szerződést kössön a klub, Brazzon kívül valakinek, pl. Kahnnak is áldását kell adni az aláírásával a transzferre. Kahn csapatjátékos lévén mindennel tisztában akar lenni, ami a klub kulisszái mögött történik, részlegről részlegre szerez tapasztalatokat. A klub digitális világa mellett ott volt a Campuson, legutóbb pedig az értékesítési részlegen nézett körül – ezekkel az új ismeretekkel is tovább bővül a „Stratégia 2030” projekt tartalma.

Beim FC Bayern sind die Machtverhältnisse kompliziert

Kahn hétfőnként 11 órakor élőben is láthatja, hogyan kell vezetni egy ekkora klubot – Rummenigge ekkor hívja össze a klub ötfős bizottságát: Rummenigge mellett Kahn, Salihamidzic, a marketingért felelős Andreas Jung és a nemzetköziesedési ügyekben illetékes Jörg Wacker ül össze.

A központ elhagyása után különböző WhatsApp csoportokban tartják a kapcsolatot a Bayern vezetői. Uli Hoeness nem híve az ilyen jellegű csatornáknak, őt közvetlenül hívni kell vagy faxban kell értesíteni. A „Stratégia 2030” arról is gondoskodik, hogy a jövőben egyre ritkában kerüljön erre sor és Uli nyugodtan élvezhesse a nyugdíjas éveit a birtokán. Ő is tisztában van vele, hogy nélküle is sikeres lesz az FC Bayern

„Stratégia 2030” – készül a Bayern tízéves sportszakmai és üzleti terve
Hozzászólnék

Szólj hozzá!

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

To Top